Jump to content

Background sources by CROWNED & Khyzyl Saleem

We have launched in test mode the ability of subscribing and donate through PayPal with "Boosty" service! Please visit this thread for information.

LamboMantisMan23

REQUEST CSR Racing 2 Models Requests

Recommended Posts

Всем привет! С текстурами кто- нибудь разобрался? А то- взял camaro ss и z28,  и у обоих версий задняя оптика серого цвета, с передней все норм - цвета как в оригенале

Share this post


Link to post
Share on other sites

А то- взял camaro ss и z28,  и у обоих версий задняя оптика серого цвета,

cтекло сделай красным, или сверху текстуру красной краской облей :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема с разбросанными деталями после распаковки решена, нет? Кто знает?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dimaz сказал(а) 04 Фев 2016 - 21:10: А то- взял camaro ss и z28,  и у обоих версий задняя оптика серого цвета, cтекло сделай красным, или сверху текстуру красной краской облей  

Да, разобрался- там стекла у фар красятся. Вот кстати текстурка нужная Global_Texture_Coloured https://yadi.sk/i/EQQhcz_aoUB8m, не всегда она вместе с тачками извлекается

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема с разбросанными деталями после распаковки решена, нет? Кто знает?

@DEN4IK, нет. Все по-старому. 

А как вы добиваетесь такого разброса?

Последняя Unity Studio (v0.5.1b3) экспортит без разброса, все 4 тормоза объединены в один меш в центральной точке, разделять довольно геморройно, да и двери из корпуса вырезать мало радости, а скелет не работает в максе, еще и ошибку при импорте выдает насчет лишних деталей в бинд позе.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Andrakann, уже почти полгода все импортируется без разброса :) Это зависит от версии игры, на самой первой закрытой бета-версии для Малайзии детали именно вразброс были, как игра вышла по всему миру, они вернулись на место :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Andrakann, уже почти полгода все импортируется без разброса :) Это зависит от версии игры, на самой первой закрытой бета-версии для Малайзии детали именно вразброс были, как игра вышла по всему миру, они вернулись на место :)

А номер версии какой? На 4pda самая старая 1.1.0 для ведроида, там текстуры двигателя в приличном качестве, в отличии от яблочной версии, где все в PVR пережатом.

Хотя платформа не критична в данном случае, т.к. речь о геометрии :)

В разбросанном варианте легко разбить на отдельные объекты, а собранный вариант использовать как временный шаблон для установки частей на места, align-ом по вертексам.

Или есть программы, адекватно загружающие скелет из FBX от Unity Studio?..

 

PS: Для яблока самая старая версия 1.0.1, буду смотреть...

Edited by Andrakann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, i extract with Unity Studio and with Asset Bundle Extractor, and i think what the only way to make the doors operable is manually, because the bones are disabled in .fbx, i don't too immerse in this theme since i don't make mods or good renders because my laptop was stolen and i ripping models from GT PSP as well.

 

I think is the only way to get models from CSR 2, until the applications have a update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, i extract with Unity Studio and with Asset Bundle Extractor, and i think what the only way to make the doors operable is manually, because the bones are disabled in .fbx, i don't too immerse in this theme since i don't make mods or good renders because my laptop was stolen and i ripping models from GT PSP as well.

 

I think is the only way to get models from CSR 2, until the applications have a update.

Hi :) I use same tools and bored already trying to split parts in 3dsmax2016 and Deep Exploratoion - 3dsmax ruined smoothing on detached elements, Deep can't select full element with restangular selection - only facing polys... So, I decided to use only calipers from old game version (before 1.3.0), it's gives me 43 of 97 splitted calipers - not bad :)

Hmm.. Not 47, because of some cars removal in 1.3.0.

Made full car list by versions. 106 cars in total.

So 41 splitted caliper of 100 cars and 6 splitted cars to fix manually.

*37, not 41 (and 43 instead of 47) - mistyped and need to sleep :)

PS: Older versions have interesting "hyperdetail" elements, removed in 1.3.0 and later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hi, have you trying cutting the meshes in 3ds max?, sometimes works fine, personally i don't try it with csr models, but it's can be an alternative for split elements.

 

You must try it, maybe you can get a good results :)

 

Best regards and have a good rest.

Edited by Carlos Alvarado

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...
Up