Jump to content
  • Topic Moderators

    1. Admin
DMN

Request to convert models formats

Recommended Posts

можете подсказать как достать модели и текстуры из real racing 3?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/11/2021 at 8:37 PM, FairyChick said:

Assetto Corsa использует формат KN5. Модели можно экспортировать в формат KN5 с помощью 3dSimEd. Я не уверен, что могут потребоваться другие приготовления, но это даст вам правильный формат для игры.

Screenshot_1.png

Большое спасибо, я не настолько опытен, мне удалось вставить эту тестовую модель в Content Manager Assetto Corsa, но, к сожалению, некоторые компоненты выглядят так, как будто они были прозрачными. Есть ли у вас какие-либо предложения, как мне подготовить модель в 3DSim ED3 перед преобразованием ее в KN5? Спасибо за вашу помощь.

Content Manager 1.png

3DSimED3.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Модифицировать автомобили для Assetto Corsa - задача довольно сложная. Я собираюсь предоставить вам две ссылки, чтобы вы начали. Один из них - это руководство на форуме Assetto Corsa для начала работы. Другой - учебник на YouTube. Я не знаю, говорите ли вы по-английски, но если нет, вам может потребоваться поиск руководств на You Tube на русском языке. Вы можете использовать Google Translate, чтобы прочитать информацию на форуме. Также в обращении уже есть ряд модов для Assetto Corsa. Возможно, вы захотите получить некоторые из них и посмотреть, как они собраны для справки. Надеюсь, это поможет вам двигаться в правильном направлении.

 

 

 

 

https://assettocorsamods.net/threads/your-first-car-in-assetto-corsa-basic-guide.1019/

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, FairyChick said:

Модифицировать автомобили для Assetto Corsa - задача довольно сложная. Я собираюсь предоставить вам две ссылки, чтобы вы начали. Один из них - это руководство на форуме Assetto Corsa для начала работы. Другой - учебник на YouTube. Я не знаю, говорите ли вы по-английски, но если нет, вам может потребоваться поиск руководств на You Tube на русском языке. Вы можете использовать Google Translate, чтобы прочитать информацию на форуме. Также в обращении уже есть ряд модов для Assetto Corsa. Возможно, вы захотите получить некоторые из них и посмотреть, как они собраны для справки. Надеюсь, это поможет вам двигаться в правильном направлении.

 

 

 

 

https://assettocorsamods.net/threads/your-first-car-in-assetto-corsa-basic-guide.1019/

Спасибо большое, я итальянец, но еще говорю по-английски, пишу вам по-русски с помощью Google Translate;). На данный момент мне удалось импортировать тестовую модель HUM 3D, у меня первый опыт работы с 3D, меня не волнует, что модель хорошо работает на Assetto Corsa, потому что она мне нужна только для рисования ливрей или добавления надписей на кузовах моделей и Вот почему мне комфортно с Assetto Corsa и Content Manager, потому что это очень быстро, даже если со временем автомобили Asseto Corsa стареют, и мне нужны новые модели.
Если вы знаете более простые и быстрые способы изменения текстур в моде, спасибо, если вы можете мне помочь, я пробовал с Blender, у меня нет 3ds Max, потому что это дорого стоит для того, что я должен делать. С Blender 2.91 я получаю небольшие результаты, но не Я все еще хорошо знаю различные функции, и, хотя работа лучше, потому что она поддерживает более подробные моды, требуется гораздо больше времени, чтобы получить правильную текстуру и, прежде всего, в желаемом положении, по крайней мере, для меня сейчас.

Большое вам спасибо за ваш сайт, и я обязательно буду поддерживать его финансово и в будущем.
Вы мне очень помогаете.
Благодаря!1513368248_testtexture2livreaSCV12hum.thumb.jpg.84f8287bc67e70f0453d38ec4e5a177c.jpg599002726_Immagine2021-01-13141300.thumb.png.9a3e470c907c4e130067f9af089af50c.png1513368248_testtexture2livreaSCV12hum.thumb.jpg.84f8287bc67e70f0453d38ec4e5a177c.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alednt, if your primary objective is to make skins and liveries I think this tutorial video is what your looking for. Using the AC content manager you save out the texture maps for the body. Then open those in Photoshop and make the custom textures and save it back to the content manager. You don't need to open the model in a 3D software like Blender or Max to make custom liveries and texture changes. In the "more" section of the video page there are links to the tools used. You have the content manager already but the makers of the tutorial is using a add on for photoshop called Nvidia Texture Tools for Adobe Photoshop  also. Hopefully this will give you what you need to make and use the mods you're wanting. 😉 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Apex Thank you very much for your help!!!👏

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, FairyChick said:

Alednt, if your primary objective is to make skins and liveries I think this tutorial video is what your looking for. Using the AC content manager you save out the texture maps for the body. Then open those in Photoshop and make the custom textures and save it back to the content manager. You don't need to open the model in a 3D software like Blender or Max to make custom liveries and texture changes. In the "more" section of the video page there are links to the tools used. You have the content manager already but the makers of the tutorial is using a add on for photoshop called Nvidia Texture Tools for Adobe Photoshop  also. Hopefully this will give you what you need to make and use the mods you're wanting. 😉 

 

 

 

 

FairyChick, thanks, I know well how to do liveries with that programs, my problem start when the car I need is not on Assetto Corsa!

 

My question is how to import properly a car that is not in Assetto Corsa into AC/CM to work on and change livery? 😅

__custom_showroom_1532037612.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Can someone please convert this to OBJ with Textures please
 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Alednt, This is a three part series about modding Assetto Corsa that I have been watching. I think it might be beneficial for you and what your doing. The first two go over actually modding the car and the third goes over exporting and preparing it for the game. You'll need to apply the information to your specific needs but the basics of the process is all there. This series does use 3ds Max but you could use Blender just as well. Blender can import and export Fbx files which AC uses. As far as 3ds Max goes you can get a student version from Autodesk for free to use for non commercial purposes. Hopefully this will help. 🙂

 

 

 

 

 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, could anyone please convert this 3d model to 3ds, Obj, and fbx format, please. Thanks, Thanks?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, FairyChick said:

Hi Alednt, This is a three part series about modding Assetto Corsa that I have been watching. I think it might be beneficial for you and what your doing. The first two go over actually modding the car and the third goes over exporting and preparing it for the game. You'll need to apply the information to your specific needs but the basics of the process is all there. This series does use 3ds Max but you could use Blender just as well. Blender can import and export Fbx files which AC uses. As far as 3ds Max goes you can get a student version from Autodesk for free to use for non commercial purposes. Hopefully this will help. 🙂

 

 

 

 

 

 

FairyChick thank you so much! 👏🤩, you have been really precious with your help, I really appreciate it. I have understood many things and I am making good progress. Now it remains for me to understand the importance of the size of the mesh for Assetto Corsa, I am not yet clear how large they must be to run well on a video game like Assetto Corsa, in fact I find that importing some found in this forum the program is very difficult to import it and it often loses many pieces and I think it is due to the excessive size of the number of polygons. I have already looked for tutorials to reduce the number of these but it seems to me a very complex thing. Thanks again for all the help.😀🤗

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Alednt, your welcome. Im happy to help when I can. There are a number of ways to reduce poly counts on models. First you can use the Decimate modifier to reduce poly count to a certain degree. Keep in mind to do an effective Unsubdivide the model needs to be in Quads rather than Triangles. So preform that function before using the Decimate Modifier. Another way to reduce poly count is to selectively choose and dissolve loops there by deleting faces and lowering the complexity of the model. This can be an effective method if done carefully. The third way, and one I use frequently for cars is Retopology. With this method you remake the entire model from the ground up with cleaner and more deliberate geometry. You can find alot of videos on You Tube for Retopology in Blender. Hopefully this helps. 🙂

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Can someone convert this to obj with textures for me please

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
Up